absolutsims

Alla inlägg under juli 2011

Av absolutsims - 26 juli 2011 09:34

  Hej, det är Nadja. Låter det vettigt att en mamma jublar när köket blir ner bränt? Ne, trodde väl det. Hon har nåt skummt på gång, och jag tänker ta reda på vad det är... Japp, sorgligt nog är det höjdpunkten i mitt liv just nu.

Men nu sticker du och jag på upptäckts färd. Låt operation "Knäpp mamma" börja! ....


Oh, jösses!!! Ser du det jag ser Dagbok? Är den där bilden ens värd att sättas in i dig? Okej, du vill nog veta vad som står på. Men tvinga mig inte att kolla på den!   Vad händer mamma? ........

 

 

Av absolutsims - 25 juli 2011 10:52

Sorry om jag låter sur (för det är jag inte)


Men Helt allvarligt! Hur lång tid tar det att skriva en kommentar? Max 5 minuter! Är er tid så himmla värdefull att ni inte ens hinner slänga ut en snabb kommentar?

Vet ni hur glad man blir? Så snälla gör en uppoffring och sjänk en liten kommentar till en kommentar sjuk kommentar zombie!

Av absolutsims - 25 juli 2011 10:25

  Ser du denna bild dagbok? Så går det när man glömmer stänga av ugnen och är sen till skolan har jag upptäckt... Ups... Man kan väl helt enkelt säga att mina ca 700 kronor jag sparat lixom rök... -.-' (Dumma mig, Dumma mig!) Du vill väl självklart veta varför jag var sen? Jo lixom För detta..   En finne! Också var jag ju tvungen att Ducsha, Byta kläder, Sminka mig... Japp sånt slösade bort min morgon tid... Ännu en sak att lägga till på "När jag är tretton ska jag..." listan... Väckarklocka!



Så, såhär såg det ut i köket när jag kom hem...  
Aja, vad kan man göra? Ses seare dagbok!


                                   Tusen kramar

                                        Nadja


Av absolutsims - 13 juli 2011 13:30

                           Nadja Harley's Dagbok                                 Kära Dagbok.

Jag heter Nadja Harley och har fyller tretton idag. Det har varit en förvirrande dag. Igår skiljde Mamma och pappa sig. Jag skriver det i historie läge.


Pappa kommer in och stäler sig vid mamma. Mamma säger: - Har det hänt något? Du ser så allvarlig ut. Pappa: - Ja det har hänt något... Jag har länge tänkt på detta och nu vet jag helt säkert. Mamma ser orolig ut : -Vadå? Du vet att du kan säga allt till mig, vi är gifta. Pappa: - Inte längre. Mamma ser konstigt på pappa: - Hur menar du? Pappa: - Sally, jag älskar dig inte längre. Jag bakom mitt gömställe: - Flämt! Mamma som blivit krit vit i ansiktet: - Menar du att..

Pappa: - Ja, Jag vill skilja mig. Jag flyger upp från mitt gömställe och skriker: - NEJ!!! NI ÄLSKAR VARANDRA JAG LOVAR!! NI FÅR INTE!! Pappa ser förvånasd ut och utbrister: - Nadja?! Jag kollar sårat på honom och springer sedan ut, bort från allt det hemska.


Och idag är han borta, och alla hanns ägo delar också.

Och till mig. Ingenting. Inte ens ett födelsedags kort. Ifösig så hatar jag honom så mycket att jag inter bryr  mig men ändå.


Men en rolig sak är att jag äntligen är tretton!

Mammas lista över saker jag inte får göra innan jag är tretton:

*Sminka mig

*Vara ute till klockan tolv (på natten)

*Bli intresserad av killar

*Få 500 kronor i månads peng

*Få en mobil

*få göra om mitt rum

*Gå med på MSN

*få en NY Kamera


Min lista över saker jag ska göra när jag är tretton:

*Ge mig själv en Make over

*Sminka mig

*Köpa en mobil

*Göra om mit rum

*köpa en NY kamera

*Gå med på MSN

*Vara tonårig

*Köpa nya kläder av dom 754 kronorna jag sparat till att köpa Trettonårs kläder

*Skaffa mig ett gäng

*Få 500 i månadspeng


Vänta lite dagbok, mamma vill nåt. Jag kommer snar igen...


...


Kära dagbok, det har hänt en hemsk sak till. Vi ska flytta till nåt fult hus på landet. (ursäkta alla bönder, men jag är Faktiskt Stadstjej) Jag kan ju glömma rätt många saker från min lista


Min lista över saker jag ska göra när jag är tretton:

*Ge mig själv en Make over

*Sminka mig X (Eller egentligen kanske efter som jag måste köpa mitt smink själv)

*Köpa en mobil X (mina pengar räcker nog inte)

*Göra om mit rum (det borde jag kunna ju)

*köpa en NY kamera X (får duga med den gammla)

*Gå med på MSN (Juste vi har ju ingen dator och mamma köper nog ingen nu med tanke på flytten)

*Vara tonårig

*Köpa nya kläder av dom 754 kronorna jag sparat till att köpa Trettonårs kläder X (kommer nog behöva köpa mina saker själv så dom sparas)

*Skaffa mig ett gäng

*Få 500 i månadspeng X (mamma kommer säkert behöva dom till att renovera)


Lägger in lite fler bilder och annat  i morgon. Men nu, god natt dagbok!


                                   Kramisar Nadja

Av absolutsims - 12 juli 2011 09:23

  En ny dörr har öppnats, Följer du med in?

Nadja är en tolvårig tjej som lever ett helt vanligt liv, Men när hon fyller Tretton

förändras allt. Pappor skiljer sig och försvinner, Mammor beter sig konstigt, och Nadja själv börjar skriva dagbok om sitt liv. Följ Nadja i Nadjas Dagbok.

Jag lovar, du kommer inte ångra dig.

Presentation


Hej! jag har spelat sims sedan 7 års ålder och hade tänkt dela med mig av mitt spelande, skriva serier och historier, svara på frågor och guida dig i The sims 2 och The sims 3.
Hoppas du kikar in igen!
- Absolutsims

Just nu

Meddelande:   Håller just nu på med Årstider gameplay. 

 

Just nu: Årstider yay!

 

Mejla mig: absolutsims@live.se

Besökare just nu:


Fråga mig

17 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du Absolutsims?
 Varje dag
 Nån gång i veckan
 Varannan vecka
 Nån gång i månaden
 Kanske några gånger per år
 Aldrig, detta är första gången.
 Detta är första gången, men det blir fler
 Annat
 Inget svar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Värda att besöka:

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards